September 11, 2009

Arctic Monkeys - Humbug

8月中旬に発売になったArctic Monkeys (アークティックモンキーズ) の3rdアルバム、Humbug (ハムバグ)を聴いてみました。

個人的にはサウンドは2ndアルバムに近い印象を受けましたが、彼らの歌詞はどれも奥が深いというか、良い意味で訳が分からないという感じです。
日本版に付いている和訳ではどのように訳されているのか見てみたいものです。

僕は1stアルバムが好きなので少し残念でしたが、2ndアルバムが好きだった方にはお勧めかもしれません。

現在イギリスのアルバムチャートでは2週連続1位のようです。ちなみにBARKSによると、2位は92歳(!!)の大ベテランシンガー、Vera Lynn(ヴェラ・リン)のベストアルバム「We'll Meet Again - The Very Best Of Vera Lynn」だそうです。

話がそれましたが、リードシングル、Crying Lightning(クライング・ライトニング)のPVの動画です。


曲目(輸入版)
01. My Propeller
02. Crying Lightning
03. Dangerous Animals
04. Secret Door
05. Potion Approaching
06. Fire and the Thud
07. Cornerstone
08. Dance Little Liar
09. Pretty Visitors
10. The Jeweller's Hands

"Arctic Monkeys - Humbug"

Arctic Monkeys has released their 3rd album "Humbug".

It's just my presonal thought but I feel their music is getting darker and darker. I liked the 1st album. It was more rhythmic.
There are people who say that Humbug is awesome and shows their growth as musicians. Probably these people prefer 2nd album than the 1st one.

Anyway, click above to watch the music video of "Crying Lightning" which was the lead single from Humbug.


No comments:

Post a Comment